شروع مسابقه ، امتیاز و خطا :

داور وسط مبارزان را به تاتامی فرا می خواند .

1 : شیرو ( باند سفید ) – وارد تاتامی شده و سمت چپ داور وسط می ایستد.

2 : آکا ( باند قرمز ، که یک نوار پارچه ای قرمز پشت کمربندش بسته شده است ) وارد تاتامی شده و سمت راست داور وسط می ایستد .

3 : شومن نی ری ( شومنی ری ) - احترام به سر داور

4 : شوشین نی ری ( شوشینی ری) - احترام به داور وسط

5 : اوتگا ینی ری ( اوتگانی ری ) -  احترام به یکدیگر

6 : گامائه - آماده و ایستادن در حالت گارد مبارزه 

7 : هاجیمه - شروع مبارزه

8 : یامه - قطع مبارزه  

9 : زوکو - شروع مجدد مبارزه

بر خلاف سبک های کنترلی که چندین امتیاز رد و بدل می گردد در کیو کوشین کاراته امتیاز به صورت نیم امتیازی ( وازاری) داده می شود و کسب دو وازاری یک امتیاز کامل ( ایپون ) و پایان مبارزه خواهد بود .

اگر مبارزی قبل از اتمام وقت قانونی موفق به  کسب دو وازاری شود (وازاری + وازاری = ایپون ) مبارزه به نفع او پایان می پذیرد و اگر با یک ضربه ی قوی و کاری حریف را از پا ی در آورد با ضربه ی فنی برنده ی مبارزه شده است .

مبارزان کم سن و تجربه دقت کنند که اگر ضربه ای به آنها زده شد که درد داشت تحمل کنند و به مبارزه با قدرت و شهامت ادامه دهند زیرا مکث آنها(زیر سه ثانیه) بی آنکه بدانند و توجه داشته باشند یک امتیاز وازاری برای حریف به ارمغان می آورد .

عمل خطا بر روی حریف باعث اخطار ( چوئی ) می شود و تکرار آن چوئی دوم و جنتن اول را در بر خوهد داشت.

چوئی + چوئی = جنتن 

جنتن + جنتن = شیکاک ( اخراج )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد