شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد


دل سر نکشد دمی ز پیمان علی
جانم شود ای کاش به قربان علی
خواهی که به ملک دل شوی حکم روا
مانند قلم باش به فرمان علی


قهرمانی تیم منتخب سبک کیوکوشین کاراته اویاما در اولین دوره مسابقات آسیایی

 در نخستین دوره مسابقات آسیایی سبک کیوکوشین اویاما که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد، تیم ایران با کسب 8 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز مقام نخست را کسب کرد، آذربایجان میزبان بازیها دوم شد و تیم گرجستان در جای سوم قرار گرفت.

در این رقابتها که در تمام رده های سنی برگزار گردید، کشورهای آذربایجان، ایران، گرجستان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و اوکراین در قالب 16 تیم شرکت داشتند.

*رده سنی نوجوانان:
در وزن منهای 55 کیلوگرم: میلاد مختارزاده – مدال طلا
وزن منهای 45 کیلوگرم:
حسن محمدی- مدال طلا
محمد جواد دامغانیان- مدال نقره

*رده سنی جوانان:
وزن منهای 55 کیلوگرم: غلامرضا خوانساری- مدال طلا
وزن منهای 65 کیلوگرم:
محمد حسن مهربانی- مدال طلا
سعید محمودی- مدال نقره
وزن منهای 70 کیلوگرم: مهران صابریان- مدال طلا
وزن منهای 80 کیلوگرم: سبحان غلام حسینی-مدال نقره

*رده سنی امید:
وزن به اضافه 90 کیلوگرم: مجتبی عباسی-مدال طلا

*رده سنی بزرگسالان:
وزن منهای 65 کیلوگرم: میلاد شاه منصوری-مدال نقره
وزن منهای 85 کیلوگرم: حسین قائد رحمت-مدال طلا
وزن منهای 70 کیلوگرم: احمد اکبری –مدال برنز
وزن منهای 75 کیلوگرم: محمد نیازی-مدال طلا

سید امیر طبا طبایی نیز به عنوان بهترین داور این دوره از رقابتها انتخاب شد.هدایت تیم بر عهده شیهان مهیار ضیایی بود .





میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد



 

از لطف ، کریم اهل بیت عصمت     ما را زکرم خدا به فردا بخشد

میلاد امام مجتبی (ع) آمده است     شادی به حریم دل ما آمده است

بیوگرافی بزرگان کیو کوشین


فرانچسکو فیلهو : جنگجوی رینگها و تاتمی‌ها


فرانچسکو فیلهو در سال 1971 در برزیل بدنیا آمد. در آن زمان هنوز هنرهای رزمی برزیلی بخصوص جوجیتسو، وال (Val)، تودو (Tudo) و لوتالیور (Luta Liver) در سطح جهانی مطرح نبودند. فرانچسکو که شیفته هنرهای رزمی بود برای اولین بار در سن 12 سالگی وارد یک دوجوی کاراته می‌شود. اما نه یک دوجوی کاراته معمولی. کاراته استاد اویاما یعنی کیوکوشین کای. در آن هیچ کس نمی‌توانست بگوید که آینده‌ای روشن در انتظار این جوان برزیلی است که او را به قله کاراته جهانی خواهد رساند. اولین معلم او «نوبویوکی ایموری» که در برزیل تنها چند سالی تجربه مربیگری داشت خیلی زود متوجه استعداد شاگرد جدید خود شد. اگر از او بپرسید چرا کاراته را شروع کرد می‌گوید: «زمانی که بچه بودم بیشتر اوقاتم را به نگاه کردن فیلمهای هنرهای رزمی می‌پرداختم تا اینکه برادرم مرا برای اولین بار به یک دوجو برد که سرنوشت مرا عوض کرد».
نیاز به از خود فراتر رفتن و جاذبه‌ای که فعالیت بدنی برای او داشت، او را بزودی راهی مسابقات و میدان مبارزه کرد. کاراته کیوکوشین کای که برای بزرگسالان بسیار سنگین و سخت است، مبارزاتی برای کاراته کودکان نیز ترتیب داد که به جوانترها آزادانه اجازه ابراز احساسات می‌داد. یکسال پس از آغاز کارش در اولین تورنمنت شرکت کرد ولی نتیجه درخشانی بدست نیاورد. اما چه اهمیتی دارد! این مسئله باعث تشویق او شد تا بهتر کار کند. در سن 14 سالگی او به نوعی شاگرد و مرید استاد ایلوری شد و دردوجوی او مشغول شد یعنی بشتر در زندگی در دوجو سرمایه‌گذاری کرد. سالن تمرین را تمیز می‌کرد و به امور مختلف تکنیکی و تجاری رسیدگی می‌کرد تا بتدریج در روح کیوکوشین نفوذ پیدا کند. در این دوره جدید زندگی او، پیروزیهای قهرمان آینده ما مشخص‌تر بود. فیلهو می‌گوید: «از آن زمان خودم را مسئول می‌دانستم. خودم با خودم هر بار جدی‌تر و سخت‌گیر‌تر بودم و نتیجه بهتری می‌گرفتم.
 
قهرمان کیوکوشین کای جهان
به تدریج که فرانچسکو ظرفیتش را افزایش می‌داد و در کومیته پیشرفت می‌کرد خواسته‌هایش بیشتر آشکار می‌شد. زمانی که او برای اولین بار در مسابقات قهرمانی کیوکوشین کای برزیل شرکت کرد 16 سال بیشتر نداشت. در این مسابقات سه نفر اول هر گروه به ژاپن اعزام می‌شدند. اما زمانی که فرانچسکو برای دور آخر و مقام سوم چهارمی به زمین رفت از این موضوع آگاهی نداشت. نتیجه اینکه جزو سه نفر اول نبود. طبق گفته‌اش: «اگر آخرین مبارزه‌ام را پیروز می‌شدم به ژاپن می‌رفتم و این تجربه بسیار خوبی برای من می‌شد. اما نمی‌دانستم که مقامهای اول تا سوم به این سفر اعزام می‌شوند و مبارزه را از دست دادم». حال می‌دانیم که چگونه فیلهو به آرزویش که همان بدست آوردن این تجربه در ژاپن بود، دست پیدا کرد. سه سال پس از این مبارزه، فیلهو به شاگردی «سی جی ایزوپ»، مسئول کیوکوشین کای در برزیل، درآمد. در سال 1990 فرانچسکو 19 سال داشت و این امید جوان به همراهی مربی جدید خود وارد دنیایی متفاوت شدند. ورود به مسابقات بزرگ.
در سال 1991، فرانچسکو فیلهو به یکی از رویاهایش جامه عمل پوشانید: سفر به ژاپن. در ژاپن او با استاد «ماسوتاتسو اویاما» بانی سبک و مرکز کاراته کیوکوشین کای ملاقات نمود. فیلهو در اصل هیچ گاه شاگرد واقعی استاد نبود اما جو مسابقات در ژاپن و ملاقات او با برترین‌های ژاپنی دست به دست هم داد تا از او فیلهوی کنونی را بسازند. سه سال بعد در سال 1994 استاد اویاما حیات را بدرود گفت. در سال 1996، فرانچسکو برزیل را به قصد اقامت در ژاپن به مدت یکسال ترک می‌کند تا به تکمیل تعلیمات خود بپردازد در آن زمان او دیگر یک مبارز مشهور و بی‌چون و چرا در کاراته بین‌المللی بود. قهرمان برزیلی اکنون خواهان برترین عنوان بود. قهرمانی جهان در تمام سبکها در مسابقات قهرمانی جهان در رشته کیوکوشین کای کاراته (بدون جدول وزنی و براساس ضربه فنی) که در سال 1975 برای نخستین بار اجرا شده بود و هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد هیچ غیر ژاپنی مقام اول را بدست نیاورده بود: در سال 1975 شاگرد استاد «اویاما» به نام «کاتسواکی ساتو» این مسابقه را برد. در سال 1979و 1984 نوبت به «ماکاتو ناکامورا» رسید. در سال 1987 «شوکی ماتسویی» با مبارزه فینال به یادماندنی مقابل «اندی هوگ» به مقام قهرمانی رسید. در سال 1991 «کنجی میدوری» با جثه‌ای متوسط به مقام اول رسید و در سال 1995 کن جی «یاماکی» برتری سنگین وزنها را با بدست آوردن مقام ششم جهان نشان داد. فیلهو با دقتی خاص نظاره‌گر مبارزات این ژاپنی‌ها بود چون اکنون حس می‌کرد دیگر نوبت او رسیده است. او صاحب تکنیک خوب، جثه‌ای متناسب و تجربه لازم برای مطرح کردن خود، بود و در ضمن با توجه به شرایط موجود احتمال دستیابی او به مقام مورد نظرش زیاد بود او در مدت 4 سال که فرصت داشت به تمرین پرداخت ژاپنی‌ها به نوبه خود خطر را احساس کردند. فیلهو در حال صعود بود در حالیکه «یاماکی» در آخر کار خود بود. اما درست در همین زمان ژاپن بود که در تمام مسابقات پیروز می‌شد: قهرمانی ژاپن تمام وزنها و قهرمانی ژاپن دسته سنگین وزنها. تیم ژاپن و در رأس آن «کازومی» خود را طی یک استاژ به مربیگری خود «ماتسویی» آماده می‌کردند. روز نهایی 7 نوامبر 1999 درتوکیو بود. فیلهو در عرض دو روز می‌بایست به 7 حریف غلبه کند تا در نهایت مقابل هاجیمه کازومی قرار گیرد. مسابقات که با حضور 45 هزار تماشاچی برگزار شد توسط «سی ایزوبه» داوری شد. اما در پایان وقت دوم اضافی مسابقه باز هم به تساوی کشید. هیچ کس نمی‌توانست یکی از دو حریف را انتخاب کند. در وزن‌کشی این دو کمتر از 10 کیلو با هم اختلاف داشتند. فیلهو (106 کیلو) و کازومی (100 کیلو). در نتیجه غیرممکن بود که پیروزی را نصیب حریف کم‌‌وزن‌تر کنند. تنها مورد باقیماند شکست اجسام بود که فیلهو در این زمینه امتیاز بیشتری داشت چون در آزمونهای اولیه، فیلهو چند چوب بیشتر از حریف خود شکسته بود. در نهایت مبارز برزیلی به عنوان برنده انتخاب شد. برای اولین بار در تاریخ کیوکوشین کای مقام اولی از چنگ ژاپنی‌ها درآمد. از این پیروزی به بعد، فرانچسکو فیلهو نه تنها در برزیل بلکه در ژاپن که محل بدست آوردن همان مقام کازومی بود، یک قهرمان واقعی به شمار می‌رفت.
 
یک ورود پرهیاهو در مسابقات K-1
فرانچسکو فیلهو برای شرکت در مبارزات کیک بوکسینگ منتظر قهرمانی‌اش در مسابقات جهانی کیوکوشین‌کای بود. روابط بین انجم کیوکوشین‌کای استاد ماتسویی و انجمن K-1 (به مسئولیت کازویوشی ایشی، پیشکسوت کیوکوشین‌کای) باعث شد که فیلهو بتواند در بزرگترین تورنمنت کیک بوکسینگ جهان مستقیماً وارد مبارزه شود.
فیلهو در اولین مبارزه K-1 که در 20 ژوئیه 1997 در ناگویا برگزار شد، مقابل یکی از برترینهای کاراته و کیک بوکسینگ قرار گرفت: اندی هوگ. این دو مرد یک بار دیگر هم در مسابقات قهرمانی کیوکوشین‌کای جهان که در سال 1991 در توکیو برگزار شده بود همدیگر را ملاقات کرده بودند. در آن روز اندی که در مسابقات قهرمانی قبلی نایب قهرمان شده بود (1987) تصمیم جدی برای پیروزی در مسابقات جهانی داشت. اما در دومین راند این تورنمنت تاریخی، اندی که بسیار به خود مطمئن بود با یک ضربه دورانی پای فیلهو که به صورتش وارد آمد ضربه فنی شد. اما ضربه فنی سبک که بلافاصله از روی زمین بلند شد و نه ضربه فنی که گروه پزشکی مجبور به مداخله شوند.
بنابراین روز 20 ژوئیه برای اندی روز انتقام بود. اندی در مسابقات K-1 صاحب تجربه بود اما فیلهو چندان به این مسئله توجه نمی‌کرد. او با یک کروشه قوی چپ اندی را برای بار دوم در راند اول ضربه فنی کرد. او در سال 1998 مقابل «ری‌سیفو» مساوی کرد و در برابر پیتر آرتز در مسابقات 18 ژوئیه 1998 در ناگویا پیروز شد. در روز 25 آوریل 1999 در یوکوهاما در مسابقات k-1 فیلهو بار دیگر در راند اول قهرمان قهرمانان کیک بوکسینگ، ارنستو هوست را ضربه فنی کرد. این بار هم با یک کروشه چپ. در روز 23 آوریل سال 2000 در ورزشگاه «اوزاکا»، او مقابل ژروم لوبنر قرار گرفت. نتیجه: در راند اول به طرز غیر قابل باوری ضربه فنی شد. بعد از این مسابقه، حریف برزیلی که به شدت شوکه شده بود مدتی از مسابقات عقب کشید. این در حالی است که  اغلب تصور می‌کردند او از وقایع و مسابقات k-1 دور افتاده است اما در 8 دسامبر 2001 او در مسابقات جایزه بزرگ k-1 تا مرحله فینال پیش رفت و بعد از مغلوب کردن «پیتر آرتز» و «آلکسی ایگناشوف»، مقابل «مارک هانت» با از دست دادن امتیاز مبارزه را واگذار کرد.
فرانچسکو سومین کاراته‌کایی بود که بعد از «ما آزاکمی ساکائه» (با شکست مقابل آرتز در سال 1994) و اندی هوگ (با پیروزی در سال 1996) به مسابقات فینال جایزه بزرگ k-1 دست یافت.
 



همیشه ضربات دست و پای فرانچسکو فیلهو بسیار موثر و قوی بوده است
 
او یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشهای رزمی در ضربه فنی به شمار می‌رود
 
عناوین:
 
* فینالیست مسابقات K-1 GP 2001 
 
* قهرمان مسابقات K-1 GP 2000 یوکوهاما
 
* یکی از 7 نفر اول کیوکوشین سنگین وزن  1997
 
* قهرمان کیوکوشین سنگین وزن جهان  1997
 
* نفر هفتم قهرمانی امریکا کیوکوشین
 
* قهرمان کیوکوشین سالهای 1991و1990 و برزیل 1990
 
و...

روزه‌داری توفیق اجباری برای ورزش دادن بدن


استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معتقد است که روزه داری توفیق اجباری است برای کسانی که در طی سال فرصت ورزش کردن را ندارند.

دکتر فرشید طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزه‌داری در تمام ادیان یک امر واجبی است که سبب می‌شود تا سمومی که در طول سال در بدن ایجاد می‌گردد دفع شود. در حقیقت روزه‌داری یک استراحت و ریکاوری برای سیستم‌ گوارشی بدن است تا در طی ۳۰ روز فرصت بازیافت برای یازده ماه مابقی سال را داشته باشد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد سیستم‌ عصبی ما نیز چون نیاز به استراحت دارد، روزه داری شوک مثبتی به این سیستم‌ وارد می‌کند و سبب می‌گردد تا این سیستم‌ همانند سیستم‌ گوارشی با استراحت در این ماه برای ادامه کار انرژی مضاعفی داشته باشد. بنابراین ماه مبارک رمضان نوعی استراحت و بازیافت برای تمام سیستم‌ بدن است.

طهماسبی با اشاره به این که روزه داری نوعی ورزش است، تصریح کرد: همان طور که در ورزش احساس می‌کنیم بدن پس از انجام فعالیت سنگین تخلیه می‌شود، روزه داری نیز همانند ورزش استقامتی با شدت متوسط است که تمام سیستم‌های بدن را در طی یک ماه کنترل و هدایت می‌کند و سبب می‌شود تا سیستم‌ گوارشی و سیستم‌ عصبی تنظیم و فرصت استراحت و آماده شدن برای فعالیت در ماه‌های آینده را داشته باشد.

استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خاطر نشان کرد: در این ماه چون فرد بیش از ۱۴ ساعت چیزی نمی‌خورد، در حقیقت همان اتفاقی می افتد که در ورزش رخ می‌دهد، با این تفاسیر که در ورزش فرد مجبور است شدت تمرین زیادی را با زمان کم تجربه کند، اما در روزه داری به رغم این که شدت فعالیت بالا نیست، اما در زمان زیادی یک فعالیت محدودی را انجام می‌دهد که با این کار تمام سیستم‌ بدن خود را تنظیم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش حرفه‌ای نیز در حال حاضر بسیاری از کشورهای اسلامی توانسته‌اند میان ورزش و روزه داری سازگاری مناسبی را ایجاد کنند. معمولا فردی که قرار است در یک مسابقه حساس و مهمی شرکت کند روز قبل از مسابقات انرژی لازم را به دست می‌آورد و نگران این مساله نیست که با روزه داری به دلیل عدم تامین انرژی دچار آسیب شود. در حقیقت منابع انرژی لازم برای روز مسابقه شب قبل از مسابقه تامین می‌شود. البته در بعضی از رشته‌ها مثل فوتبال که فرد فعالیت سنگین و طولانی مدتی را انجام می‌دهد باید پس از افطار شاهد برگزاری مسابقات باشیم. اما در بعضی رشته‌ها که فعالیت آن کوتاه مدت و نیاز به ذخایر انرژی زیادی نیست، روزه داری آسیب زیادی وارد نمی‌کند. به هر صورت روزه داری برای حفظ سلامت بدن موثر است و آسیبی وارد نمی‌کند.

‌طهماسبی در پایان تاکید کرد: این ماه فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که در طی یک سال امکان انجام فعالیت ورزشی را ندارند و از طریق روزه داری می‌توانند این فرصت را به بدن خود بدهند و تمام سیستم‌ بدن خود را تنظیم و کنترل کنند.