40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بروس لی، اسطوره هنرهای رزمی با فنون و مهارتش چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد.، خیلی ها او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند؛

به گزارش «تابناک»، وی با درخشش خود راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد. بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی ۴۰ سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود.

40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بازی در فیلم "اژدها وارد می‌شود" بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد. به بهانه زادروز «بروس لی» اژدهایی که مرموزانه به کام مرگ رفت بیست‌و‌هفتم نوامبر (۶ آذر ) برابر است با زادروز «بروس لی» استاد هنرهای رزمی، بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف و بنیان‌گذار سبک جیت کان دو (Jeet Kune Do) است. از او به‌عنوان تاثیر گذارترین رزمی‌کار قرن بیستم و نماد فرهنگی یاد می‌کنند.

بروس لی یکی از اشخاصی بود که در آن زمان محبوبیت خاصی میان همه مردم داشت. فردی که دستهایش مانند تیغ عمل می‌کرد و در کونگ فو بازی شهرتی جهانی یافته بود. در آن دوران اکثر جوانان به ویژه پسرها اتاقهای خود را با عکسهایی از بروس لی تزئین می‌کردند .

40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بروس لی همچنین یک بازیگر ادیب و دانشمند بود . قدرت بازیگری بروسلی مرزهای سیاسی را در می نوردد . و دوست و دشمن را یکسان به تماشای فیلم هایش می کشاند . هنر نمایی اش تحسین همگان را بر می انگیزد . هر چند او اولین بازیگر فیلم های رزمی نیست ، اما توانست شاهکارهای جاودانه ای در سینما از خود به جا گذارد . بروس‌لی هزاران بار مرگ را به چشم خود دیده بود.سالهای متمادی مرگ در پی او بود تا اینکه در روز شوم 20جولای 1973 در سن 32 سالگی او را به کام خود کشید.

از زمانی که در نقش کاتو در سریال تلویزیونی زنبور سبز به شهرت رسیده بود نام وی همواره قرین مبارزه و مرگ شده بود.دائماً شایعاتی پخش می شد مبنی بر اینکه او با 10 نفر مبارزه کرده و پس از کشتن سه چهار نفر از ولگردها و اوپاش یا خودش‌زخمی شده یا به قتل رسیده است . بروس از هیچ کس نمی‌ترسید. آن قدر به توانایی‌های خودش اطمینان داشت که از هیچ مبارزه ای رویگردان نبود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد